Adverteren op Google

Search Engine Advertising (SEA)

 

Search Engine Advertising, oftewel: zoekmachineadverteren

Het adverteren in zoekmachines wordt in Nederland voornamelijk via Google AdWords gedaan, omdat 90% van de Nederlandse internetgebruikers gebruik maakt van Google om te zoeken naar informatie op het web. Deze vorm van adverteren wordt ook wel PPC (Pay Per Click) genoemd, omdat u betaalt per klik op uw advertentie.

GoogleAdwordsHet grote voordeel van adverteren in Google is dat u doelgericht kunt adverteren in de zoekmachine die (bijna) iedereen gebruikt. En u bepaalt zelf hoeveel geld u hieraan wilt uitgeven. U betaalt per klik en een gemiddelde klik kost tussen de 25 en 50 cent.

Doelgericht, oftewel gesegmenteerd, adverteren wil zeggen dat u kunt aangeven wie uw advertentie te zien krijgt en wie niet. U kunt hierbij selecteren op onder andere leeftijd en interesses.

Google Analytics

GoogleAnalyticsEen ander (heel belangrijk) voordeel, is dat het mogelijk is om Google AdWords te koppelen aan Google Analytics, waardoor u iedere stap (klik) van uw websitebezoeker kunt volgen. Op die manier kan worden bepaald of uw Google advertentie(s) eventueel moet(en) worden aangepast.

Benieuwd naar onze werkwijze of behoefte aan meer informatie?

Hoe wij te werk gaan leest u hier en voorbeelden van ons werk vindt u in onze portfolio webdesign.
Voor nadere informatie en/of een offerte neemt u vrijblijvend contact met ons op. Wij staan u graag te woord.

Pin It on Pinterest